MMVTA_Hortanoticies_concienciacio¦ün_728x90px

El Festival Tercera Setmana aconsegueix un 69% d’ocupació i un total de 21.000 espectadors en les tres ciutats

El Péndulo | Redacció.- El Festival Internacional d’Arts Escèniques Tercera Setmana, celebrat del 8 al 18 de juny, a València, Alacant i Castelló, ha tancat la segona edició amb un balanç positiu. El percentatge total d’ocupació de les sales on s’ha celebrat el certamen ha sigut d’un 69 %. El nombre d’espectadors en les tres ciutats ha ascendit a un total de 21.000 persones, repartides entre 6.000 als teatres i 15.000 als espectacles duts a terme en espais urbans, una quantitat que indica l’interés manifestat per la ciutadania en les diverses propostes d’arts escèniques de carrer oferides en la programació del festival.

Set de les obres programades van esgotar les localitats, fet que ret compte tant del nivell artístic del festival com de l’interés del públic per les propostes seleccionades. “L’elevat índex d’ocupació en sales i, fins i tot, els aforaments complets que hem aconseguit en diversos recintes, són realment el premi en aquesta segona edició”, afirma Salva Bolta, director artístic de Tercera Setmana. “Partíem de les dades de recepció d’espectadors de l’any passat i la resposta sorprenent que hem rebut aquest any, ens alimenta i ens estimula en la idea de continuar amb un projecte que pren força de la càlida acollida del gran nombre d’espectadors assistents”.

Imagen de 'Hakanai'.

Durant els onze dies que ha durat Tercera Setmana, hi han participat un total de 44 companyies, amb 60 representacions en 11 sales i 12 espais oberts en 3 ciutats. La presència valenciana ha augmentat, considerablement, respecte de la primera edició, amb 19 produccions seleccionades. El festival ha experimentat un humil, però important, increment d’espectacles internacionals amb 5 obres (des de França, Regne Unit i Hongria), més del doble que l’any anterior. A més, el certamen ha programat 3 estrenes absolutes i 2 estrenes estatalsl.

Dins de les activitats paral·leles del festival, han tingut lloc, per primera vegada, les trobades interprofessionals Connexions, amb participants procedents de diversos països com l’Argentina, Xile, Mèxic, Itàlia o el Regne Unit. Fruit d’aquestes jornades i gràcies a haver-hi inclòs la invitació a presenciar una selecció de produccions valencianes, s’han formalitzat futurs projectes de col·laboració amb companyies locals que permetran el creixement del sector escènic autonòmic. “El present ja ha sembrat el futur, unes llavors que germinaran en projectes de col·laboració i d’intercanvis, en futures col·laboracions artístiques, en cadenes de treball col·laboratiu de gestió compartida, de les quals es beneficiaran tant la població artística com els espectadors. Han sigut dies intensos, no només d’exhibició d’espectacles, sinó també de treball interprofessional, que han fet que amb aquesta edició considrem que hem començat a alçar les parets de la casa que pretén ser el festival”, ressalta Bolta.

Tercera Setmana ha apostat també enguany pels tallers de formació per a professionals. Se n’ha impartit un sobre Escenografia, en col·laboració amb el Centre Dramàtic Nacional i amb un professorat de luxe compost per Carles Alfaro, Fefa Noia i Víctor Velasco. A més, Antonio Rojano en va conduir un altre, “La Escritura del Abismo”, en col·laboració amb la Fundació SGAE-València. En paraules del director del certamen, “ha sigut molt important que en l’apartat de formació, hàgem pogut col·laborar amb dues institucions importants com el CDN i la Fundació SGAE, que s’han bolcat en el projecte, i ha sigut també una satisfacció l’elevat nombre de sol·licituds rebudes per a participar en ambdós tallers”.

Una altra novetat d’aquesta segona edició han sigut els Aperitius escènics en espais no convencionals, programats juntament amb la Universitat de València. Concerts mòbils, performances en comerços, patinatge i microteatre en pubs han conformat el menú escollit per a despertar l’interés dels ciutadans per un festival que té com a prioritat no viure d’esquena als interessos del públic.

El certamen ha crescut pel que fa a les sinergies que estableix amb altres festivals o propostes escèniques, ja presents en l’edició de 2016. En aquesta ocasió, s’ha col·laborat amb ZGZ Escena; amb el projecte Embrions del Festival Escena Poblenou; i amb la iniciativa “Graneros de creación: residencias 17/18” de la Rambleta i Proyecto Inestable. “Més enllà d’una plataforma d’exhibició d’espectacles, Tercera Setmana treballa en aquesta direcció: participació de sinergies, esclavó de cadenes i generador de projectes. Un deute pendent en aquesta edició ha estat el fet de no haver pogut completar un projecte de coproducció en què hem estat treballant. Sí que va poder ser en la l’edició anterior, en la qual el Festival va participar en la coproducció d’Afasians, de los corderos s.c., un espectacle que la pròxima temporada arribarà als escenaris del Centre Dramàtic Nacional”.

L’oferta comunicativa de Tercera Setmana s’ha completat enguany amb una app gratuïta. L’aplicació mòbil, desenvolupada per l’empresa vila-realenca Yourszene, ha permitit no només consultar la programació íntegra del festival i rebre’n alertes i avisos, sinó també adquirir les entrades per als espectacles. Un total de 300 usuaris se l’han instal·lada, de manera que s’han aconseguit les 7 860 visualitzacions de pantalla.

El festival ha comptat amb un pressupost de 300.000 euros, dels quals un 60% s’ha cobert amb finançament institucional, un 20% de privat, un 5% dels recursos propis d’AVETID, i un 15% de la venda d’entrades. La política d’abonaments i descomptes del certamen ha rebut el suport dels espectadors, ja que s’ha produït un increment destacat de la venda d’entrades anticipada respecte al 2016.

Tercera Setmana és una iniciativa d’AVETID i la Universitat de València; presentada per l’Ajuntament de València; coorganitzada per la Diputació de València, la Generalitat Valenciana i l’Institut Valencià de Cultura; patrocinada per l’Ajuntament de Castelló; amb el suport de l’Agència Valenciana de Turisme, del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, del Centre del Carme, IVACE, Mercavalència i l’Ajuntament d’Alacant; amb la col·laboració del Centre Dramàtic Nacional CDN – INAEM, el Centre Dramàtico Gallec, el Teatre Principal d’Alacant, la Fundació SGAE, Renfe, EMT València, Grúas Tomás, Proyecto Off, Peryser, Yourszene i l’Associació de Comerciants del Centre Històric de València; finalment, en sintonia amb “Graneros de Creación”, ZGZ Escena i el Festival Escena Poblenou.

Valencia noticias Noticias de Valencia, Castellón y Alicante Periódico, prensa digital valenciano, Noticies en Valencià, noticias nacionales e internacionales.

Leave a Reply

Your email address will not be published.