Mulet lamenta el triomfalisme de Foment en el primer mes de l’AVE Castelló-Madrid malgrat el caos generat.

13122016radialsmulet1Compromís presenta una nova bateria de preguntes al Govern des del Senat.

Castelló, a 24 de febrer de 2018. El portaveu de Compromís en el Senat, Carles Mulet, ha presentat una nova bateria de preguntes al Govern després del primer mes en funcionament de servei de pseudoave entre Castelló i Madrid.

Segons Mulet “que llancen la xifra de 18.000 usuaris sense contrastar aquesta dada sense res més, és fer política naïf. Tocaria que explicaren quin era el nivell d’usuaris abans que eliminaren serveis de Alvia que tenien un cost inferior pel mateix temps, i també no estaria de més explicar quants d’aquests bitllets han estat retornats per retards, quants han estat gratuïts o promocionals”

Per al senador de Castelló, ” si amb això volen dir que la xifra és molt alta, demostra el que dèiem, que a més oferta, més demanda; el mateix que reclamem per a les rodalies fins al Maestrat, on sempre l’excusa del Govern ha estat l’escassa demanda existent, com es va a usar un servei si no es dóna?”.

Mulet ha incidit que el servei de Alvia que Foment ha anat castigant, donava exactament el mateix servei ” amb el mateix temps, amb trens infinitament més còmodes que uns AVE de la expo del 92 que ens han posada ara, i amb alguna cosa important, un preu molt més accessible que no el de l’AVE”
Per això el portaveu de Compromís ha exigit a Foment que corregeixi l’actual situació de caos generalitzat, i es deixa de triomfalismes. I ha presentat una bateria de preguntes escrites:

 

El primer mes de funcionamiento del psedo AVE entre Castelló y Madrid, ha arrojado según se ha informado desde el Gobierno una cifra de 18.000 viajeros. Por todo ello se pregunta:

 

-¿Cuántos de estos 18.000 viajes han sido gratuitos?

-¿Cuántos viajes se han vendido a precio promocional?

¿Cuántos viajes se han vendido a precio estándar?

¿Cuántos billetes se han reclamado para su abono, por parte de los usuarios, por retrasos?  

¿Cuántos billetes reclamados por retrasos no se han indemnizado a los usuarios por tratarse de billetes promocionales?

¿Cuántos billetes reclamados por retrasos no se han indemnizado a los usuarios por no superar el tiempo mínimo de retraso?

¿Cuántos billetes se han retornado durante este mes y a qué cantidad asciende este coste?

¿Cuál es el coste real del trayecto Castelló- Madrid por usuario y cómo se aplica este coste a la tarifa ordinaria a pagar?

¿Por qué los trenes usados para este servicio son tan viejos, sucios y en mal estado de conservación?

¿Por qué le llaman AVE si no es un tren de Alta Velocidad entre Castelló y València?

¿Cuántos retrasos o averías ha sufrido el servicio y cuál ha sido  la causa?

¿Cuántos retrasos o averías ha sufrido ha ocasionado este pseuave a los servicios de trenes con los que comparte las vías y cuál ha sido  la causa?

¿Cuál era la media durante 2017 de usuarios del ALvia Castelló-Madrid?

¿Cuál ha sido la media durante lo que llevamos de 2018 del Alvia Castelló-Madrid?

Valencia noticias Noticias de Valencia, Castellón y Alicante Periódico, prensa digital valenciano, Noticies en Valencià, noticias nacionales e internacionales.

HAZ UN DONATIVO: El periodismo independiente no se paga solo y la publicidad es solo de unos cuantos. Nadie nos dicta qué podemos publicar y qué no. Tampoco lo que tenemos que opinar o investigar. Es nuestro arma para acabar con la impunidad de los más poderosos.

Te necesitamos a ti también para seguir haciendo periodismo, libre e independiente. Las noticias son gratis, pero el periodismo no, ni para hacerlo ni para venderlo

Leave a Reply

Your email address will not be published.