28 de diciembre de 2015
1 min read

Intersindical Valenciana qualifica d’inadmissible l’augment del SMI proposat pel govern espanyol

defensem_drets_socials_350_225Intersindical Valenciana ha qualificat d’inadmissible l’augment del Salari Mínim Interprofessional per 2016 que proposa el govern espanyol. El govern de Mariano Rajoy ha proposat una augment d’un 1% per 2016, fins els 655,08 euros.  Aquesta proposta suposa que el SMI passarà dels actuals 648,60% als 655,08%. Un augment ridícul i inadmissible. L’augment, que proposa el govern en funcions, suposa consolidar la pèrdua de poder aquisitiu que des de 2010 és del 4,1%.

Per a Intersindical Valenciana cal un augment significatiu del SMI per 2016 i al llarg dels propers anys per situar-lo en 1.200 euros. El SMI de l’estat espanyol es troba per sota dels països de la UE que tenen fixat per llei un salari mínim, només per damunt de Portugal i Grècia. El Sindicat considera que el govern espanyol està incomplint la Carta Social Europea que reconeix que “totes les treballadores i treballadors tenen dret a una remuneració suficient que els proporcione a ells i a les seus famílies un nivel de vida decorós” situant-lo en el 60% del salari mitjà.

Previous Story

Cantabria está en alerta máxima con cerca de 80 incendios declarados, mientras que en Asturias siguen activos 38

Next Story

Medio Ambiente invita a participar en la IV campaña de recogida y reutilización de de juguetes, ropa y libros

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop