21 de febrero de 2014
1 min read

Nou entitats valencianistes firmen un Manifest d´Insumissió a l´AVL

En la vesprada d’ahir, en el Saló Albufera de l’hotel Renasa de Valéncia ciutat s´ha fet oficial la llectura i firma del “Manifest d’Insumissió, Resposta i Acció front a l’AVL” per part de nou entitats valencianistes, tant assistents com representades:

  • Círcul Cívic Valencià 
  • Junts Front a l´AVL
  • Colectiu Fullana de Professors d´Universitat i Doctors Valencianistes
  • Plataforma Valencianista
  • Rogle Constantí Llombart de Cultura Valenciana
  • Renaixença Valencianista
  • Zeladors del Regne de Valéncia
  • Grup Cultural Ilicità Tonico Sansano
  • Entitat Cultural El Piló de Burjassot

valencianistas

El manifest expon les propostes fermes de les entitats firmants de fer front a l´imposició administrativa del català en perjuí del valencià, concretades en cinc punts que posen de relleu accions com la conscienciació social -en especial incidència en els colectius de pares d´estudiants-, la vertebració de un gran moviment cívic per la defensa identitària valenciana, la pressió als poders públics per a solucionar el problema d´alienació sociocultural que patix la societat valenciana, o la promoció a tots els nivells de la normativa de la RACV com a genuïna del valencià.

Els redactors del Manifest han expost que l´Acadèmia Valenciana de la Llengua és un ent creat per exigència del nacionalisme català al Partit Popular a canvi de facilitar la governabilitat d´Espanya en 1996, en la finalitat d´oficialisar el català en territori valencià i fer desaparéixer per substitució a la llengua valenciana. Per això, el dissabte 22 s´han adherit i conviden a tota la societat civil valenciana a participar en la concentració convocada pel Grup d´Acció Valencianista a les 12h del matí en el carrer Cavallers de Valéncia, per a exigir al govern autonòmic del PPCV la derogació de l´AVL i la recuperació de les Normes de la RACV.

En paraules de José Manuel Ricart, secretari de Junts Front a l´AVL, “el moment exigix pressió i mides fermes i concretes”. El president de Círcul Cívic, Ferran Chiva, ha manifestat que “este manifest és perfectament assumible per qualsevol entitat valencianista, per lo qual esperem més adhesions en breu”. Per la seua part, Joan Carles Micó, president del Colectiu Fullana ha afirmat que “la llibertat d´expressió està per damunt d´atres qüestions, i ningú té dret a recriminar-mos l´ús del valencià”, referint-se a l´àmbit normatiu.

VLC Noticias | Redacción

Previous Story

Los tres actos taurinos de las Fallas 2014 ya tienen fecha

Next Story

La Bienal Martínez Guerricabeitia y el IVAC colaboran en un ciclo de cine político de vanguardia

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop

Don't Miss

Fallo del Concurs de llibrets de Falla 2015 que organisa lo Rat Penat

Com ve fent des de 1903, Lo Rat Penat convoca

Fallas 2015, vídeo del discurso de Estefanía López en la Crida

Estas son las palabras que Estefanía López, Fallera Mayor de