1 de octubre de 2017
1 min read

Puig: ‘Les institucions estan al servei dels ciutadans i són dels ciutadans’

València Notícies | Redacció.- El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat, durant la primera jornada de portes obertes en la seu del Consell amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre, que les institucions “estan al servei dels ciutadans i són dels ciutadans”.

Puig ha realitzat aquestes declaracions després de saludar al pati gòtic del Palau de la Generalitat al Rei Jaume I, interpretat per l’humorista valencià Eugeni Alemany, en el primer dia d’activitats emmarcades dins de la programació especial prevista per a aquest 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana. Ximo Puig.

En un Palau abarrotat de persones que han volgut acostar-se a conéixer en primera persona aquest històric enclavament originari del segle XV, Ximo Puig ha assenyalat que aquesta afluència demostra que la Generalitat és “una institució estimada per la societat valenciana” i que pertany “als valencians i valencianes”, al mateix temps que ha recordat que l’autogovern democràtic de la Comunitat Valenciana suposa “un valor per a millorar la vida de les persones”.

De cara a la proximitat del 9 d’Octubre, el president ha afirmat que aquesta data servirà també per a reclamar un finançament i inversions justes per al territori valencià que permeten complir “un principi ètic i polític fonamental: la igualtat entre els ciutadans”.

El cap del Consell ha defensat en aquest sentit que la Comunitat Valenciana “té, per descomptat, un encaix a Espanya”, però ha insistit en la necessitat d’escometre una reforma en el model de finançament autonòmic “fonamentalment des de l’equitat i la igualtat” que permeta viure millor als valencians i valencianes.

Portes obertes al Palau

Milers de persones han visitat aquest diumenge la seu del Consell, un dels nou palaus valencians amb jornades de portes obertes al públic dins de la iniciativa ‘9 palaus per al 9 d’Octubre’, emmarcada en la programació especial que ha impulsat la Generalitat per a aquest 9 d’Octubre.

Des de les 12 hores, els visitants s’han congregat en el pati gòtic del Palau de la Generalitat, on els han rebut el president Ximo Puig i Jaume I. Durant dues hores, el públic ha pogut saludar a l’històric monarca valencià, conversar amb ell i gaudir de l’actuació del còmic Eugeni Alemany, alhora que han recorregut les estades més emblemàtiques de la seu del Consell.

Deja una respuesta

Your email address will not be published.

Previous Story

Puig: ‘Las instituciones están al servicio de los ciudadanos y son de los ciudadanos’

Next Story

Fabio Biondi inaugura la Pretemporada de Les Arts con obras de Händel y de Rameau

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop

Don't Miss