6 de julio de 2016
1 min read

Bienestar Social crea criteris objectius per a accedir a la residència municipal

València Noticies | Redacció.- La Regidoria de Benestar Social ha creat una llista de criteris objectius per a avaluar les sol·licituds d’ingrés en la residència Vall de la Ballestera-La Nostra Casa.

La regidora Consol Castillo ha dit que d’esta manera “es regularitza una situació anòmala que s’havia produït en els governs del Partit Popular, i ara el govern municipal introduïx la transparència i l’avaluació objectiva”.

Tal com ha explicat Castillo, la mesura evita “la possible discrecionalitat a l’hora de donar places públiques en la residència de persones amb discapacitat intel·lectual i establix uns ítems amb els quals poder avaluar d’una manera seriosa i professional totes les sol·licituds d’ingrés que arriben a la residència”.Consol Castillo.

El grau de dependència o discapacitat, la situació econòmica (prenent com a base l’indicador IPREM), la situació sociofamiliar (situacions d’orfandat, família monoparental o patir situacions de maltractament), la situació de salut (tant física com mental) o aspectes com no tindre habitatge o viure en infrahabitatges són aspectes que a partir d’ara es tindran en compte a l’hora d’avaluar l’entrada en la residència.

D’altra banda, cal recordar que el passat mes de maig Castillo va acordar amb la Generalitat la cessió gradual de les places d’esta residència, que actualment se sufraga íntegrament des de l’Ajuntament amb 2,5 milions d’euros a l’any, quan es tracta d’un servici que és competència de la Conselleria.

En referència a esta situació, Castillo ha comentat que “això ha fet que durant els anys del Partit Popular s’hagen dedicat molts recursos a servicis que corresponien a la Generalitat i, en canvi, s’hagen abandonat col·lectius que sí que depenen de l’Ajuntament i que no tenien cap instal·lació on ser atesos”.

No obstant això, mentre la Generalitat assumix de manera total la gestió de la residència Vall de la Ballestera – La Nostra Casa, Castillo ha decidit crear estos criteris de valoració de les sol·licituds de plaça i ingrés per a este recurs destinat a un sector especialment vulnerable, com ho són les persones amb discapacitat intel·lectual, de manera que s’ha posat fi a “un buit legal”.

Previous Story

Bienestar Social crea criterios objetivos para acceder a la residencia municipal

Next Story

El 10K Valencia 2017 abre inscripciones este 8 de julio con precio reducido para los primeros 1.000 dorsales

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop