16 de mayo de 2016
1 min read

L’Ajuntament celebra el Dia Internacional dels Museus amb una ruta en bicicleta i una nit d’observació astronómica

Valencia Noticiès | Redacció.- Com una forma de deixar patent el començament d’una nova etapa de col·laboració entre institucions, l’Ajuntament de València, la Diputació Provincial i la Generalitat han presentat conjuntament els actes que han organitzat amb motiu de la celebració, dimecres que ve, del Dia Internacional dels Museus. Segons ha expresat la regidora de Cultura, Glòria Tello, este acte ha constituit “un pas més en esta línia, iniciada amb la nova legislatura, de cooperació entre institucions, sobre tot en l’area de la cultura”.

El Día Internacional dels Museus té enguany com a lemaMuseus i Paisatges Culturals’. Com ha explicat Glòria Tello: “El lema ens invita a eixir dels museus i mirar cap a fora, posant en relació els museus amb el seu entorn en totes les activitats que hem programat”. Pel dimecres 18 de maig s’han organitzat sengles visites guiades gratuïtes al Museu de la Ciutat i al Museu d’Història de València; esta última centrada en l’exposició “Llums i Fars de la Mediterrània”. Eixa mateixa nit, el jardí del Museu de Ciències Naturals acollirà una nit d’observació astronòmica del cel de la ciutat, acompanyada per un sopar de pa i porta.

El Ayuntamiento, la Diputación y la Generalitat presentan de forma conjunta sus programas de actos.

El dissabte 21 tindran lloc dos visites guiades, una pel Centre Arqueològic de la Almoina i la Cripta de Sant Vicent Màrtir i una altra que recorrerà la muralla àrab, les Torres de Serrans i la Galeria del Tossal en tres torns. Així mateix, s’ha organitzat una ruta ciclista que seguirà el rastre de l’escultor Mariano Benlliure per la ciutat i una nova observació astronòmica en el Museu de Ciències Naturals, esta vegada del cel diürn.

El programa municipal conclourà el diumenge amb una ruta ciclista pels denominats “paisatges de l’aigua” i que recorrerà, entre altres enclavaments, la xarxa de proveïment de la ciutat, les infraestructures del Pla Sud, molins i altres restes patrimonials. L’itinerari transcorrerà pel Parc Fluvial del Túria, amb parades en cada municipi fins arribar al Museu d’Història de València, originalment el primitiu dipòsit d’aigües de la ciutat.

Totes les activitats seran gratuïtes i es podran efectuar les reserves de plaça en el Museu de la Ciutat, el Museu de Ciències Naturals, la Casa Museu Benlliure, el Museu d’Història de València i el Centre Arqueològic de la Almoina. El dimecres 18 de maig, l’entrada als museus i monuments municipals serà gratuïta.

Previous Story

El Ayuntamiento celebra el Día Internacional de los Museos con una ruta en bicicleta y una noche de observación astronómica

Next Story

Liberadas dos hermanas menores de edad vendidas en Rumanía por su familia a cambio de 1.700 euros

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop

Don't Miss