6 de marzo de 2017
1 min read

La pintora Rosa Torres i l’escriptora Marina Izquierdo reivindiquen, al MuVIM, el paper de la dona en l’art i la literatura

El Péndulo | Redacció.- Amb motiu de les celebracions al voltant del Dia Internacional de la Dona, el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), dependent de la Diputació de València, acull aquest dimarts 7 de març la inauguració d’una mostra dedicada a la pintora valenciana Rosa Torres i una conferència que reivindica el paper de la dona en el món de l’art.

La jornada arrancarà a les 18:00 hores amb la inauguració de la mostra dedicada a la pintora valenciana Rosa Torres, amb una instal·lació al hall del museu i un espai expositiu dedicat a la presentació del seu treball. El centre museístic dóna així continuïtat al projecte, iniciat el 2016, de reservar aquests espais per contribuir a la visibilització de l’obra d’artistes plàstiques contemporànies.La escritora Marina Izquierdo.

Tal i com ha apuntat Nuria Espí, comissària de l’exposició, «el 7 de març novament la vidriera del MuVIM s’ompli de color; de traços potents que, a través de l’arbre, escenifiquen la força de les arrels i l’impuls de les branques cap al cel per trencar el sostre de vidre que encara pretén limitar-nos a les dones», ha emfatitzat.

L’obra de la qual parteix el projecte, i que es podrà veure al hall del museu, Pins vora mar, és un d’aquells «paisatges-finestra» de Rosa Torres amb els quals l’artista s’enfronta a la realitat per tornar-la reinterpretada mitjançant un llenguatge artístic propi, que beu al seu torn dels grans artistes del segle XX als quals escodrinya i reinterpreta passant-los pel seu filtre particular.

Un acte que comptarà amb la participació de Rafael Company, director del MuVIM, Nuria Espí, comissària de la mostra, i la mateixa pintora Rosa Torres.

Conferència

Posteriorment, a les 19:00 hores, al Saló d’Actes del MuVIM tindrà lloc la conferència, Escriptores silenciades. La cultura incompleta, a càrrec de l’escriptora, periodista i docent Marina Izquierdo, autora del llibre ‘La mitad silenciada’, que opta aquest any als Premis de la Crítica Literària Valenciana en la modalitat de poesia.

Previous Story

Las falleras mayores de valencia visitan la sede de Iberdrola en la Comunitat Valenciana

Next Story

El nuevo psiquiatra del Hospital de Bétera fomentará la integración de los pacientes a través de pisos tutelados

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop

Don't Miss

El MuVIM rememora els episodis visuals de la multitudinària manifestació per l’Estatut d’Autonomia

El Péndulo | Redacció.- El 9 d’octubre de 1977, després

El MuVIM destapa la relació entre el còmic i la ciutat amb la mostra ‘València en vinyetes’

València Notícies | Redacció.- Il·lustradors locals i estatals han recorregut