29 de abril de 2016
1 min read

La regidoria de Seguretat Ciutadana destina 2,3 milions d’euros a renovar la flota de vehicles de la Policia Local

València Noticies | Redacció.- La regidora de Seguretat Ciutadana, Sandra Gómez, ha anunciat hui la inversió que realitzarà l’Ajuntament per a renovar i modernitzar el parc mòbil de la Policia Local, que patix un “evident estat de precarietat i ruïna”. En total, es destinaran 2.361.000 euros a l’adquisició de nous vehicles, ampliació del rènting i incorporació d’híbrids que afavorisquen la sostenibilitat i l’estalvi energètic.

“Quan vaig arribar a la Regidoria de Policia Local, em vaig trobar una situació realment precària i ruïnosa: els cotxes estaven en un evident mal estat, i en els últims anys s’havien perdut al voltant de 89 vehicles de la flota que mai van ser renovats. Això produïa, per exemple, que algunes unitats hagueren de demanar vehicles a altres perquè els seus estaven espatlats, o que algunes patrulles no podien ni tan sols eixir perquè no tenien un cotxe disponible”. La regidora de Seguretat Ciutadana, Sandra Gómez, ha denunciat este matí les mancances del parc mòbil del cos local de la Policia, la situació del qual ha qualificat d’“inadmissible”.

En total, se van a destinar 2.361.000 euros a la adquisición de nuevos vehículos.

Per això, al llarg de l’any 2016, l’Ajuntament invertirà una partida de 2.361.000 euros per a la renovació de la flota, els contractes i expedients de la qual ja estan en marxa. Tal com ha defensat Sandra Gómez, “és necessari que la Policia Local compte amb unes ferramentes de treball adequades, i els cotxes i motocicletes són imprescindibles per a això”.

Estos més de 2,3 milions suposen un increment de 590.000 euros, i es reserva una partida de 665.000 per a adquisicions directes. Així, es preveu incrementar el rènting en 68 cotxes nous i renovar-ne 35 dels vells, amb la qual cosa l’increment net serà de 33 vehicles. Respecte a l’adquisició, es preveu comprar directament 10 cotxes del tipus híbrid, amb la finalitat d’anar incorporant a poc a poc automòbils sostenibles en la flota, segons el compromís expressat per la regidora Sandra Gómez per al mandat. A més, s’adquiriran també dos noves furgonetes: una per al Servici d’Atestats, que disposava de dos en molt mal estat, i una altra per a la Unitat X4, que treballa en l’atenció a les persones sense sostre, i que també necessitava renovar la que tenia.

Més barat comprar motocicletes que llogar-ne

Quant a les motocicletes, es compraran 20 noves unitats, i s’ha optat per la compra en lloc del lloguer “perquè, a pesar del que puga pensar-se”, ha denunciat la regidora, “resultava més barat comprar dos motocicletes que el rènting d’una sola per un període de 4 anys, i això”, ha afegit, “és absurd i és un reflex de mala gestió”.

Previous Story

La concejalía de Seguridad Ciudadana destina 2,3 millones de euros a renovar la flota de vehículos de la Policía Local

Next Story

El Consell aprueba el IV Plan de Salud de la Comunitat, el primero de España que aborda explícitamente la igualdad de género

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop

Don't Miss