18 de septiembre de 2018
1 min read

Compromís reclama una reforma àmplia de la CE que arribe a la inviolabilitat del rei i el finançament autonòmic

muletdretpropiLa coalició demana avançar en un sistema democràtic i transparent d’elecció del Cap d’Estat, acabar amb les immunitats i millorar el finançament de les autonomies

 Compromís al Senat ha reclamat que la reforma de la Constitució “vinga de la mà del poder legislatiu i no de l’executiu i s’aborde amb menys frivolitat i de forma profunda“.

 Segons ha assenyalat el portaveu de la coalició al Senat, Carles Mulet, “la reforma de la Constitució no aborda els 10.000 aforaments que s’estimen hi ha al nostre país i ha de començar la casa per la teulada, en concret amb l’art. 56.3 que atorga el privilegi màxim a la persona del Rei, que és inviolable i no està subjecta a responsabilitat“. Per al representant de Compromís “l’aforament no és un privilegi, ans al contrari i pot obligar a representants públics a haver d’anar al Suprem per nimietats” i ha retret que “s’obra el debat de la reforma de la Constitució des de l’Executiu a marge del Legislatiu de forma simplista amb els suposats privilegis però obviant la inviolabilitat i immunitat de la Prefectura de l’Estat“.

La coalició ha insistit hui en la necessitat d’abordar constitucionalment el sistema de finançament autonòmic, perquè les autonomies més perjudicades deixen de suportar situacions de infrafinançament i greuge respecte altres autonomies i la mitjana estatal d’inversió per habitant. “Això és molt més important que eliminar els aforaments de diputats i senadors. Mesura que està bé, però ho és molt més que el Cap d’Estat siga elegit democràticament i deixe de tindre privilegis, que es tracte als ciutadans solidàriament i es donen respostes als problemes que ha evidenciat l’actual model territorial. Parlem de reformes més profundes, de dalt a baix i no de retocs o anuncis i titulars estètics que per a res canvien la realitat de les persones, per a les que demanem serietat i referèndums i no reformes exprés del text via telefònica com la que van fer PP i PSOE amb nocturnitat“, ha conclòs.

Previous Story

La Diputación consolida su apoyo a las fiestas de la Magdalena como un pilar clave de las tradiciones de la provincia

Next Story

Los paneles solares como motor del cambio para un planeta más limpio

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop