30 de diciembre de 2015
1 min read

Castelló impulsa el teatre com a eina per a lluitar contra els rumors i estereotips

El Péndulo | Redacción.- La Regidoria de Benestar Social, a través de l’agència AMICS, i l’Escola Municipal de Teatre han impulsat un projecte nou que incorpora el teatre com a eina per a fomentar la convivència social i atallar els rumors contra la immigració. Projecte S “consisteix en un treball de reflexió al costat de l’alumnat de l’Escola per a aprofundir en la rumorologia, analitzar el procés, conèixer les seues conseqüències negatives i portar-ho a la pràctica a través de la interpretació artística teatral”, ha destacat el regidor de Benestar Social, José Luis López.

El Projecte S ha inclòs una primera fase que incloïa tres tallers intensius impartits durant el mes de novembre sobre rumorologia, prejudicis, estereotips i tòpics. La segona fase abasta la interpretació artística teatral, amb una obra creada pels propis alumnes i alumnes, que s’estrenarà el pròxim 4 de gener a les 11.00 en l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló. “Aquesta proposta formativa té com a objectius conscienciar a actors i espectadors sobre el dany que pot causar la rumorologia mal fundada, visibilitzar el rumor i desmuntar-ho, sensibilitzar i formar en matèria de diversitat i interculturalitat a persones que, a través del teatre puguen convertir-se potencialment en figures de referència col·lectiva”, segons ha explicat l’edil José Luis López.

El Proyecto S incluye una primera fase que presenta tres talleres intensivos.

L’obra de teatre s’emmarca dins dels objectius generals del projecte Stop Rumors com són la lluita contra la generació i difusió de prejudicis i estereotips, així com generar un canvi positiu en les percepcions i actituds existents en la societat castellonenca cap a la diversitat ètnica-cultural.

Des de l’agència Amics, a través d’Stop Rumors, es persegueix implicar als diversos recursos, tant municipals com a extra-municipals en el desenvolupament específic d’estratègies anti-rumors, fomentar la disminució de la percepció de l’altre i/o d’amenaça ètnica en la població en general, reforçar la intervenció específica amb joves fills i filles de població migrada en matèria de rumorología, diversitat i integració i establir una línia de treball transversal amb altres programes municipals.

Previous Story

Castellón impulsa el teatro como herramienta para luchar contra los rumores y estereotipos

Next Story

La Diputación de Alicante destina 326.000 euros para el fomento de la música, el teatro y la lengua y cultura valencianas

Latest from Blog

La mejor tarifa de fibra y móvil de 2021

El mercado de las operadoras de telefonía en España es muy amplio, y por ello, escoger las mejores tarifas de fibra y móvil puede ser complicado. En concreto, en nuestro país existen
Go toTop

Don't Miss

Más de 100 corredoras participarán en la I Vuelta Ciclista Valencia Féminas apoyada por la Diputación

Valencia Noticias | Redacción.- La diputada de Deportes, Juventud e

Castellón impulsa el teatro como herramienta para luchar contra los rumores y estereotipos

El Péndulo | Redacción.- La Concejalía de Bienestar Social, a