La Filmoteca inicia la temporada amb un cicle commemoratiu del centenari del naixement del director suec Ingmar Bergman (1918-2007).
Director de cinema, guionista i dramaturg, Ingmar Bergman està considerat com un dels grans cineastes del segle XX. Autor de pel·lícules tan famoses com ‘Fanny y Alexander’ o ‘El séptimo sello’, Bergman va estudiar Història de l’Art i va treballar en el món del teatre abans de començar en el cinema amb ‘Crisis’ (1945).
Amb més de quaranta pel·lícules dirigides entre el cinema i la televisió, Bergman va rebre premis tan importants com tres Oscars de Hollywood i incomptables guardons a Europa. Des del punt de vista més literari, Bergman va escriure narrativa i teatre, i va publicar diversos dels seus guions.
El cicle s’inicia el divendres 14 de setembre amb un programa doble conformat per dues de les primeres pel·lícules del director suec: ‘Música en la oscuridad’ (1947) a les 20.30 hores i ‘Prisión’ (1949) a les 22.30 hores.
Aquesta extensa i completa retrospectiva sobre un dels directors europeus més importants de la història del cinema prossegueix al setembre amb altres títols clàssics de la dècada dels cinquanta com ‘Juegos de verano’ (1951), ‘Noche de circo’ (1953), ‘Una lección de amor’ (1954), ‘Un verano con Mónica’ (1952), ‘Sonrisas de una noche de verano’ (1955) i ‘Sueños’ (1955).
El 28 de setembre, a les 20:00 hores, els professors Juan Miguel Company i Luis Pérez Ochando presentaran el cicle de Bergman i la projecció d”El rostro’ (1958) al públic de la sala Berlanga. Al setembre, el cicle conclou amb dues de les grans obres de Bergman i de la història del cinema: ‘Fresas salvajes’ (1957) i ‘El séptimo sello’ (1956).
En el mes d’octubre es projectaran algunes de les seues grans pel·lícules dels anys seixanta, com ‘El manantial de la doncella’ (1959), ‘El ojo del diablo’ (1960), ‘Como en un espejo’ (1961), ‘Los comulgantes’ (1962), ‘El silencio'(1963), ‘Todas esas mujeres’ (1964), ‘Persona’ (1966), ‘La hora del lobo’ (1968), ‘La vergüenza’ (1968), ‘El rito’ (1969) o ‘La pasión de Anna’ (1969).
El cicle conclourà amb la projecció de l’última etapa de la seua filmografia realitzada entre 1970 i el moment de la seua defunció amb pel·lícules com ‘Gritos y susurros’ (1972), ‘Secretos de un matrimonio’ (1973 + TV), ‘La flauta mágica’ (1975), ‘Cara a cara’ (1976), ‘El huevo de la serpiente’ (1977), ‘Sonata de otoño’ (1978), ‘Mi isla, Farö’ (1979), ‘De la vida de las marionetas’ (1980), ‘Fanny y Alexander’ (1982 + TV) i ‘Saraband’ (2003).